Geoblog.pl    Muminki    Podróże    Mjanma (d. Birma) 2018    Koleją dookola miasta
2018

Koleją dookola miasta

Birma
Birma, Rangoon

Drugiego dnia chcieliśmy uciekać czym prędzej ze stolicy Mjanmy, ale okazało się, że nocny autobus do Kalaw odjeżdża dopiero wieczorem o 19:30, więc mieliśmy cały dzień do spędzenia tutaj. Zdecydowaliśmy się na 3-godzinną podróż podmiejską kolejką, która objeżdża całe miasto i jego okolice, zataczając pełne koło (stąd jej nazwa - Circle line). I to był rzeczywiście strzał w dziesiątkę. Co prawda kolejka wlecze się i trzęsie w niej jak w pralce podczas wirowania, ale w czasie podróży można z okien ciuchci zobaczyć jak żyją mjanmarczycy, jak wyglada życie poza dużym miastem. W pociagu kwitnie handel, można kupić przekąski, cos ciepłego, napoje, betel itp. Kolejką przewożone są różne towary na targ, kwiaty, owoce.

Po sennej i długiej przejażdżce, poszliśmy na targ, by kupić tradycyjny strój męski - longyi [londżi]. Bardzo wygodny i praktyczny strój na tutejszy klimat.

Na dworzec autobusowy pojechaliśmy taksówką z hostelu. Odradzamy inne rozwiązanie - dworzec jest tak duży, ma wiele bram, wiele stacji, panuje tam wielki chaos. A żeby tam dotrzeć, trzeba mieć w zapasie 2 godziny. Taksówkarz zaś podwiózł nas pod odpowiedni autobus. Przed nami 11-godzinna podróż do Kalaw oddalonego od Rangoon o 420km na północ.

Cena kolejki - 200 kyat
Autobus standard Rangoon-Kalaw - 18.500 kyat (dla chętnych VIP class 2x tyle, nas zadowoliła oferta standardowa z lokalsami)